Menu

Business Relations

De afdeling Business Relations investeerde tijdens het seizoen 2017-2018 in het contact met meer dan 700 bedrijven die een Skybox of Business (Field) Seats afnemen. Bijna alle relaties werden bezocht. Onze afdeling organiseerde daarnaast bijeenkomsten en evenementen waarbij bedrijven onderling contact konden leggen. Dankzij een succesvolle campagne in de winterstop verwelkomde de club bovendien 150 nieuwe seathouders in de 2e seizoenshelft.

Wedstrijden en events

Om het seizoen goed te beginnen, organiseerde de afdeling het Kick-Off Event in het Concertgebouw. Bijna 400 relaties bezochten het evenement waarbij directie en technische staf vooruitblikten op het seizoen. Door de vroege Europese uitschakeling organiseerden we in januari voor 80 Skybox- en Seathouders een reis naar Portugal, waar de selectie op trainingskamp was. Vier geweldige dagen werden afgesloten met een feestavond met Ajax 1 en Ajax Vrouwen.

De Business Golftoernooien op De Lage Vuursche waren wederom volgeboekt. De Ajax Business Members ontmoetten Ajacieden uit het verre en recentere verleden. Onder hen: Martijn Reuser, Aron Winter, Ronald de Boer, Sonny Silooy en Klaas Nuninga. Ook bij dit event werden Ajax’ zakelijke relaties dichter bij elkaar en dichter bij Ajax gebracht.

Zoals gewoonlijk verzorgden we een warm ontvangst voor aanvang van elke thuiswedstrijd. Genodigden maakten kennis met elkaar in een informele, intieme setting. De uitwedstrijden tegen PEC Zwolle en Heerenveen werden, in samenwerking met sponsoren Mercedes & Stern Auto, ook door genodigde relaties bezocht.

De Kidsdag tijdens Ajax-FC Utrecht trok 450 kinderen van Seathouders naar de Johan Cruijff ArenA. Na afloop verrasten onder andere Kasper Dolberg, Klaas-Jan Huntelaar en Matthijs de Ligt de jeugd. Alle kinderen keerden met een goodiebag vol Ajax-spullen huiswaarts.

Van alle aflopende Skybox- en Business Seat Contracten werd 80% verlengd. Samen met het groeiende aantal bedrijven dat komend seizoen een Ajax Business Membership afneemt, wordt Ajax in 2018-2019 door een bijna uitverkochte hoofdtribune gesteund.

< International Partnerships
Marketing >